Bij EG worden onze collega’s ook wel MEPs genoemd, want Motivatie, Energie en Passie zijn drie elementen die we bij elk van onze werknemers terugvinden.
Daarnaast leven er bij EG ook vier waarden: One STADA, Entrepreneurship, Agility en Integrity. Deze worden door onze MEPs dagelijks uitgedragen. De MEPs die hierin uitblinken, zetten we graag in de bloemetjes. Daarom werden de ‘EG Awards’ in het leven geroepen, elk gelinkt aan een waarde. Naast de 4 waarden, werd er ook de EG Award voor Growth en Performance opgezet.
De laatste EG Awards hebben we uitgereikt op in januari, tijdens onze ATN (All Together Now) dag. We zetten deze MEPs graag in de spotlight!
Onze EG Award voor Growth ging naar onze Brand Manager Emiel. Hieronder lees je waarom!
Growth is het traject zelf,
|
Waarom heb je volgens jou
deze award gewonnen, Emiel?
Als pas afgestudeerde apotheker ben ik bij EG als stagiair binnen het Pharmaceutical Affairs-departement (PA) begonnen. Vanuit mijn ervaring in de apotheek heb ik tijdens een project ook aanbevelingen aan marketing gedaan en de kansen gegrepen die me geboden werden, waarna ik binnen dit buitengewoon Marketing-team ben kunnen starten als Brand Manager. Zowel on the job als dankzij de opleidingen die ik mocht volgen heb ik mijn eerste stappen binnen marketing gezet. Door de opgedane kennis toe te passen en de vele uitdagingen positief aan te gaan heb ik mijn producten, waaronder Magnesium EG OPTI, kunnen laten groeien waarna ik zelf kon doorgroeien tot Brand Manager. Een zeer interessant traject en ongelofelijke leerschool waarvoor ik nog steeds enorm dankbaar ben.
Wat betekent Growth voor jou?
Growth voor mij gaat verder dan alleen maar het behalen van cijfermatige doelen; het betekent het continu streven naar persoonlijke en professionele ontwikkeling, het verkennen van nieuwe mogelijkheden en het aangaan van uitdagingen met een open vizier. Growth is het traject zelf, de voortdurende evolutie en de dagelijkse vooruitgangen hoe groot of klein ze ook mogen zijn. Een mindset die ik dagelijks toepas om onze Purpose Caring for People’s Health as a Trusted Partner tot leven te brengen.
Wat houdt je functie juist in?
Kort gezegd houdt mijn functie in dat ik mijn eigen portfolio aan geneesmiddelen en voedingssupplementen doe groeien. Dit doe ik door geregeld de markt te analyseren en de inzichten die ik hieruit haal te vertalen naar marketingcommunicatie die ik afstem op mijn verschillende doelgroepen: arts, apotheker en consument. Als Brand Manager sta je ook constant in contact met andere departementen, wat de fijne samenwerking met alle collega's binnen EG bevordert.
Wat wil je nog bereiken binnen je functie bij EG?
Mijn portfolio bevat verschillende producten en omhelst meerdere therapeutische klassen. Ik heb de ambitie om binnen mijn portfolio verschillende stappen te zetten om de merken nog meer te doen groeien. En natuurlijk wil ik me in de toekomst blijven inzetten voor onze Purpose Caring for People's Health as a Trusted Partner.